Club Masini
Bun venit pe Club Masini!
Apasati pe CONECTARE pentru a va conecta la forum folosind contul deja creat. In cazul in care nu aveti un cont, puteti crea unul apasand pe INREGISTRARE si completand campurile obligatorii.
ATENTIE!!! Pentru a beneficia de toate functiile forumului trebuie sa fiti inregistrat !

Nu porneste masina?...probleme de functionare? SFATURI

In jos

Nu porneste masina?...probleme de functionare? SFATURI

Mesaj  Johnny_ZzZ la data de Lun Mar 23, 2009 5:09 pm

*Ai o masina si dintr-un motiv sau altul nu mai porneste...
Sa vedem ce ar fi de facut in cazul asta...pai:
-in primul rand verifica daca ai benzina/motorina.
-verifica starea bateriei - unele baterii sunt prevazute cu un "ochi magic" - daca culoarea acestui ochi este verde, inseamna ca bateria nu necesita incarcare - daca este negru inseamna ca bateria este descarcata, asadar reincarcati-o cu ajutorul unui redresor auto - daca ochiul este alb, atunci bateria necesita inlocuire.
De asemenea bateria poate fi verificata cu ajutorul unui bec si a unui fir...
Daca bateria este in regula, atunci toate becurile din bord, faruri, proiectoare, cd-player etc ,ar trebui sa functioneze...
-Cand rasuciti cheia in pozitia "contact" ar trebui sa auzi un bazait de durata a 2-3 secunde...acel sunet este generat de pompa de benzina...daca nu auzi sunetul acela inseamna ca: - ori e arsa siguranta de la pompa de benzina ori e arsa pompa de benzina...daca e arsa pompa, va trebui s-o inlocuiti.
Daca e ok si pompa si auzi acel bazait,atunci trecem mai departe...
-Rasuciti cheia in pozitia "demaror" ...ar trebui sa auzi demarorul care se invarte pentru a porni motorul.Daca demarorul nu functioneaza, deschide capota la motor si uita-te la contactele demarorului...e posibil ca firele sau mufa sa fie arse, topite...sau mufa sa fi iesit din locul ei>>>impinge-o la loc si reincearca. Daca demarorul tot nu merge, incearca sa verifici functionalitatea demarorului conectandu-l direct la baterie folosind 2 fire.Daca demarorul refuza sa functioneze, stii ce e de facut>>>reparatia sau inlocuirea lui.
-Sa presupunem ca demarorul functioneaza dar motorul nu porneste...deschide capota la motor si uita-te atent pentru a sesiza eventualele nereguli...
1.scoate capul de pe bujie a unei fise...vezi ca celalalt capat al fisei sa fie conectat la delco...tine capatul fisei scos de pe bujie la cativa mm distanta de un corp metalic...in acest timp pune pe cineva sa dea la cheie, si ar trebui sa observi ca se produc scantei intre capul metalic al fisei si acel corp metalic...daca nu se produc scantei dupa repetate incercari ,inseamna ca exista o problema cu aprinderea>>>verifica fise, delco, aprindere, bobina, etc.
Daca e ok si la punctul 1 trecem la punctul 2:
2.scoate bujiile si curata-le cu smirghel astfel incat partea de jos ( partea cu electrodul) sa fie foarte curata, chiar lucioasa...daca observi pe capul care intra in motor al bujiilor benzina, inseamna ca masina este inecata...dupa curatarea bujiilor, cu o baterie buna ,masina ar trebui sa porneasca...eventual masina va porni impinsa sau tractata.
Verifica capacul delco-ului pentru a vedea daca e fisurat...daca e fisurat, inlocuieste capacul.
Desfa delco-ul si curata-l...s-ar putea sa fie apa in el...verifica carbunele delco-ului daca mai are dimensiunea necesara functionarii corecte a delco-ului...daca nu, se va inlocui.
In cazul in care nu te descurci, ar trebui sa lasi reparatia in mainile unui mecanic>>>service auto.

*Orice masina cand functioneaza elimina pe teava de esapament noxe\fum.
Verifica culoarea fumului:
-daca fumul e alb, transparent, subtire,...inseamna ca e abur cauzat de condens...
-daca fumul e alb si nu e abur>>> avans prea mare sau prea mic la aprindere (injecţie).
-daca fumul e negru>>> consum exagerat de combustibil, amestec bogat.
-daca fumul e albastrui>>> consum de ulei.

*Alte defecte:
1.-ARDEREA GARNITURII DE CHIULASĂ
Cauze : - prelucrarea incorectă a suprafeţelor de etanşare bloc – chiulasă
- strângerea incorectă sau insuficientă a chiulasei
- montarea necorespunzătoare
- detonaţiile motorului
Constatare : - scăderea nivelului de apă din instalaţia de răcire
- prezenţa uleiului în bazinul superior al radiatorului
- rateuri ritmice în carburator
- existenţa gazelor de comprimare în instalaţia de răcire
-întreruperi la aprindere
Remediere : - inlocuirea garniturii

2.-GRIPAREA PISTOANELOR
Cauze:
A .- supraîncălzirea motorului :
-lipsă de apă de răcire
-arderea uleiului , uzare segmenţi , cilindru,piston
-amestec carburant prea bogat sau sărac
-avans exagerat
B.-frecarea uscată excesivă a pistonului (dilatare - blocare).

_________________
Daewoo Espero 1.8 OHC, 95cp, designed by Bertone...

Click aici pentru a intra pe CHAT-ul forumului!!!
avatar
Johnny_ZzZ
Admin

Numarul mesajelor : 69
Varsta : 30
Localizare : Ilfov
Auto : Daewoo Espero 1.8ohc
Data de inscriere : 22/01/2009

Vezi profilul utilizatorului http://clubmasini.forumgratuit.ro

Sus In jos

Re: Nu porneste masina?...probleme de functionare? SFATURI

Mesaj  iuli19871 la data de Mar Ian 18, 2011 1:17 am

Johnny_ZzZ a scris:*Ai o masina si dintr-un motiv sau altul nu mai porneste...
Sa vedem ce ar fi de facut in cazul asta...pai:
-in primul rand verifica daca ai benzina/motorina.
-verifica starea bateriei - unele baterii sunt prevazute cu un "ochi magic" - daca culoarea acestui ochi este verde, inseamna ca bateria nu necesita incarcare - daca este negru inseamna ca bateria este descarcata, asadar reincarcati-o cu ajutorul unui redresor auto - daca ochiul este alb, atunci bateria necesita inlocuire.
De asemenea bateria poate fi verificata cu ajutorul unui bec si a unui fir...
Daca bateria este in regula, atunci toate becurile din bord, faruri, proiectoare, cd-player etc ,ar trebui sa functioneze...
-Cand rasuciti cheia in pozitia "contact" ar trebui sa auzi un bazait de durata a 2-3 secunde...acel sunet este generat de pompa de benzina...daca nu auzi sunetul acela inseamna ca: - ori e arsa siguranta de la pompa de benzina ori e arsa pompa de benzina...daca e arsa pompa, va trebui s-o inlocuiti.
Daca e ok si pompa si auzi acel bazait,atunci trecem mai departe...
-Rasuciti cheia in pozitia "demaror" ...ar trebui sa auzi demarorul care se invarte pentru a porni motorul.Daca demarorul nu functioneaza, deschide capota la motor si uita-te la contactele demarorului...e posibil ca firele sau mufa sa fie arse, topite...sau mufa sa fi iesit din locul ei>>>impinge-o la loc si reincearca. Daca demarorul tot nu merge, incearca sa verifici functionalitatea demarorului conectandu-l direct la baterie folosind 2 fire.Daca demarorul refuza sa functioneze, stii ce e de facut>>>reparatia sau inlocuirea lui.
-Sa presupunem ca demarorul functioneaza dar motorul nu porneste...deschide capota la motor si uita-te atent pentru a sesiza eventualele nereguli...
1.scoate capul de pe bujie a unei fise...vezi ca celalalt capat al fisei sa fie conectat la delco...tine capatul fisei scos de pe bujie la cativa mm distanta de un corp metalic...in acest timp pune pe cineva sa dea la cheie, si ar trebui sa observi ca se produc scantei intre capul metalic al fisei si acel corp metalic...daca nu se produc scantei dupa repetate incercari ,inseamna ca exista o problema cu aprinderea>>>verifica fise, delco, aprindere, bobina, etc.
Daca e ok si la punctul 1 trecem la punctul 2:
2.scoate bujiile si curata-le cu smirghel astfel incat partea de jos ( partea cu electrodul) sa fie foarte curata, chiar lucioasa...daca observi pe capul care intra in motor al bujiilor benzina, inseamna ca masina este inecata...dupa curatarea bujiilor, cu o baterie buna ,masina ar trebui sa porneasca...eventual masina va porni impinsa sau tractata.
Verifica capacul delco-ului pentru a vedea daca e fisurat...daca e fisurat, inlocuieste capacul.
Desfa delco-ul si curata-l...s-ar putea sa fie apa in el...verifica carbunele delco-ului daca mai are dimensiunea necesara functionarii corecte a delco-ului...daca nu, se va inlocui.
In cazul in care nu te descurci, ar trebui sa lasi reparatia in mainile unui mecanic>>>service auto.

*Orice masina cand functioneaza elimina pe teava de esapament noxe\fum.
Verifica culoarea fumului:
-daca fumul e alb, transparent, subtire,...inseamna ca e abur cauzat de condens...
-daca fumul e alb si nu e abur>>> avans prea mare sau prea mic la aprindere (injecţie).
-daca fumul e negru>>> consum exagerat de combustibil, amestec bogat.
-daca fumul e albastrui>>> consum de ulei.

*Alte defecte:
1.-ARDEREA GARNITURII DE CHIULASĂ
Cauze : - prelucrarea incorectă a suprafeţelor de etanşare bloc – chiulasă
- strângerea incorectă sau insuficientă a chiulasei
- montarea necorespunzătoare
- detonaţiile motorului
Constatare : - scăderea nivelului de apă din instalaţia de răcire
- prezenţa uleiului în bazinul superior al radiatorului
- rateuri ritmice în carburator
- existenţa gazelor de comprimare în instalaţia de răcire
-întreruperi la aprindere
Remediere : - inlocuirea garniturii

2.-GRIPAREA PISTOANELOR
Cauze:
A .- supraîncălzirea motorului :
-lipsă de apă de răcire
-arderea uleiului , uzare segmenţi , cilindru,piston
-amestec carburant prea bogat sau sărac
-avans exagerat
B.-frecarea uscată excesivă a pistonului (dilatare - blocare).
Salut si eu detin un daewoo lanos din 1999-2000 80 de mii de km motor 1.5 simplu si am si eu o problema nu stiu cat de grava este pentru ca nu ma pricep deloc la masini.Acum doua saptamani a anceput sa imi faca dimineata cand o porneam figuri adica mai exact pornea la sfert de cheie dar imi murea an 5 secunde dupa aia nu mai pornea trebuia sa o las 10 min si dupa aia pornea iar si o acceleram si plecam fortat ca sa nu moara motorul dupa ce se incalzea motorul nu mai aveam treaba cu ia mergea super bine.Acum o saptamana la fel am pornito si totul ok am plecat dar a mers 20 de metri si sa oprit,nu a vrut sa mai porneasca am aduso acasa anapoi si am lasato o ora dupa care pornit dar tot asa 5 secunde si dupa aia moarta la propiu acum am duso la un service eu locuiesc an spania si mecanici astea nu prea asi dau interesul de aici sau nu stiu nu o fi vrut sa mio faca mie nu stiu ce sa mai cred a stat masina o saptamana la ei si decat mia schimbat bujiile ca au crezut ca sunt alea defecte si nu erau mia schimbat bobina de inductie dar nici aia nu era defecta astazi mia scos capacul de la motor ca nu stiu cum se numeste:)) doar sa uitat la motor si mia zis ca trebuie sa schimb motorul ca nu mai e bun totusi mi se pare ciudat cu 80 de mii de km si masina aproape 2000 sa se fi dus motorul?nu stiu ce sa mai zic sunt disperat oare sa fi aruncat niste bani aiurea cand am cumparato?vreau sa precizez cand o pornesc merge daca o tin turata daca iau piciorul dupa acceleratie moare motorul fum negru pe toba de esapament nu imi scoate nici macar nu scoate fum scoate un abur pot sa zic frumos ca si cum masina e noua nouta ai iediee ce poate sa fie mia zis ca pompa de benzina imi lucreaza el cand a ridicat capacul la motor si a pus pur si simplu mana mia aratat vezi nu mai e ulei si eu iam zis pai eu nu ma pricep la masini dar totusi nu trebuia sa se duca uleiul in baia de ulei cu masina nepornita o saptamana si daia sa nu fie uns motorul cu ulei in fine daca ma poti ajuta cu vreun sfat eu te ascult si ati multumesc multa sanatate si daca mai ai nevoie de detalii o sa ti le zic multumesc inca o data

iuli19871

Numarul mesajelor : 2
Data de inscriere : 15/01/2011

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum